-Alapos Kalapos-

Két kerék - Under construction

2015. április 10. - KelemenUhr

Figyelmeztetés: Hosszú bejegyzés technikai részletekkel. Aki nehezen viseli az ilyesmit, csak a képeket nézegesse! :)
11.png

Na, hol is tartottunk? Körülbelül egy hetet kellett kibírnom a drágaszágom' nélkül, Szolnok közelében élő szülőapám meglepett és megoldotta helyettem a szállítást. Az lett volna a logikus, hogy nyúzom egy jó darabig, pénzt gyűjtök és utána kezdjük el a ráncfelvarrást, elég sok kilométert bele is tettem, jó volt harapott, még két személlyel is, de valahogy volt egy amolyan "női" megérzésem, hogy el kéne kezdeni az építkezést, amint lehet...

2013-12-31_10_26_08.jpg

Motorbuziságom kezdete óta eltelt évek alatt Döme a benzinfalók igazi mesterévé vált, és bár kicsit fejét vakargatva a szakadt vasparipa láttán, de elvállalta, hogy szívességből felépíti nekem azt, amiről annyit beszéltem neki a gimi alatt, hogy sokszor már-már vér csorgott a füléből. Szóval egyik vasárnap átugrottak Józsi haverjával a hírÖs kecskeméti nagybani zsibpiacra - ahol vásároltunk is mindenféle alkatrészt hozzá - és elvitték a madocsai szuterénbe újjászületni.

001.jpg

Hónapokig állt a project a piszkos anyagiak miatt. Gyakorlatilag azt hittem, hogy nyárra motor lesz belőle, valójában akkor tudtunk nekilátni. A szétszedésnél sorra jöttek az olyan meglepetések, hogy nem tudtuk, sírjunk vagy nevessük. Egy olyan lelkes amatőr illető követte el ezeket a kókányolásokat, akibe szakértelem és igényesség alig, annál több kreativitás szorult. Ha létezne szitkom ilyen témában, akkor a motorom szétszereléséről készült videó kommentár nélkül biztosan vinné a prímet. A teljesség igénye nélkül: szétrohadt ülésvas, "mesekábelezés", repedt-deformálódott főváz, belülről vastag olajsár mindenhol, fontos blokkalkatrészek egészen eredeti módon, legkülönfélébb tárgyakkal helyettesítve, többek között a dugattyú egyik gyűrűje. (!!!) A legdurvább, hogy kifejezetten jól működött, rúgásra indult és meglepően jó erőben volt. Döme szerint, nem sok hiányzott valamiféle katasztrófához. Az imádság tartotta össze a rendszert, de elég jól...

Egy üzembiztos, költségmentes gépet szerettem volna, így úgy beszéltük meg, hogy nem alkuszunk, amit kell, azt most cseréljük-csináljuk, nincs jóleszottanazúgyfalura'. A hengert Tábori vette kezelésbe, kapott két plusz felömlőt is. Erősített-könnyített német főtengelyt választottunk a régi Taiwani csoda helyett, rendeltünk új német csapágyakat, teflonkosaras tűgörgőt és mindent, ami szem-szájnak ingere. Döme bagóért megoldotta a váz-kérdést is, akárcsak az új első teleszkóp párt. Felkerült egy Heidenau K43-as gumiszett. A kipufogó lentre került, a karbi kipucolva-felújítva, az összes alkatrész lecsiszolva/újrafényezve/polírozva. Gyakorlatilag nem nagyon maradt olyan alkatrész, amivel ne kellett volna valamit machinálni, akár alkatrészenként is megvásárolhattuk és felépíthettük volna, úgy lehet kevesebbet szívunk, most már mindegy.

Amíg Döme ezekkel foglalkozott, addig én a festést intéztem és egyéb alkatrészeket vadásztam. A festést egy Kanalas Krisztián nevű kiváló Kecskeméti autófényező kivitelezte, csókolom a kezeit! A nyári kánikulában kiszikkadt és megrepedezett szántóföldre hasonlító felületet szinte újjá varázsolta. Beszerezetem egy plusz deknit a lent elvezetett kidörrentő miatt a horpasztott nem mutatott volna igazán jól, de lehetőségként ezt is lefényeztük, hátha egyszer másképp gondolom majd:
10468625_711753212223561_3053527925849509451_n.jpg
Lőttem 100-as kilométerórát, a másik lyukba hozzá illő mechanikus hengerhőmérőt, hatalmas kerek krómtükröket, új üléshuzatot, nekem tetsző formájú M-kormányt és egy krómtestes Trophy hátsó lámpát. (Utóbbit emberi áron beszerezni majdnem mission impossible - completed.)
2014-06-05_18_40_44.jpg
Döme talált az agresszívan nagy tankhoz illő nagyobb Jawa kerek lámpát előre.
11007692_846764212049494_50523419_n.jpg

Éppen a Szegedre tartó esti vonaton lapozgattam az Élettan tankönyvet, amikor megláttam Döme fészbukkján' az első képet, amin már motorra emlékeztető állapotban volt a szerelmem. Egyszerre szédültem el, lett erekcióm és morzsoltam el egy könnycseppet. Ez a kép volt az:
11002595_840220019370580_6751798732681668732_n.jpgRengeteg szívás és több, mint egy év kemény munkája, spórolgatása után összeállt a dolog, mint a krumplis tészta, az utolsó simítások hiányoznak, ezért is tartottam időszerűnek megírni ezt a bejegyzést, nemsoká érkezik a következő, a 'happy end'. (Reméljük! :) )
muti2.jpg

mutogatos.jpg

To be continued...

N

A bejegyzés trackback címe:

https://alaposkalapos.blog.hu/api/trackback/id/tr157355128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása